Bassinlivredderprøve 2021 - hold 1

Hej alle

Vi har fået lov til at afholde bassinlivredderprøven, i forbindelse med at det forventes at svømmehallen snart får lov til at lukke dørene op igen.

Derfor er det nødvendigt at livredderne i svømmehallen har deres færdigheder opdateret :-)

Vi har 2 prøvedage lørdag d. 1. maj og søndag d. 2. maj.

Begge dag fra kl. 12.00 til kl. 16.00, med følgende program

kl. 12.00 - 13.00 velkomst og en hurtig genopfriskning på H-L-R - med de gældende retningslinjer

kl. 13.00 - ca. 16.00 afvikling af prøver i svømmehallen.

Indholdet i prøven er den samme som sidste år (og alle de andre), dog vil der blive taget forholdsregler i forhold til Corona, men du skal stadig:

• Svømme 200 meter - de 50 meter på under 1½ minut
  • Dykke efter dukke
  • Foretage bjergning af livløs voksen, efterfuldt af H-L-R
  • Foretage skrådyk efter barn, efterfulgt af bjergning og H-L-R
  • Undsætning af panisk svømmer (evt. kun forklaring)
  • Nakke-hovedvending (evt. kun forklaring)
- om vi har en figurant eller 2 med til prøven har vi endnu ikke taget endelig stilling til.

På hver prøvedag kan der kun være 5 deltager, det er også derfor at invitationen kun er udsendt til dem der er livreddere i svømmehallen, og de trænere der har været til prøven sidste år.

Specielle retningslinjer:

• Der skal bæres maske eller vesir når man ikke er i vandet
  • Der skal løbende sprittes hænder og kontaktflader løbende
  • Der skal fremvises en negativ test - max 72 timer gammel - ved start.

Der bliver tilbudt 4 træningsaftner - bliver indbudt separat -  men her gælder det samme max 5 deltager og de samme retningslinjer

Vi vil meget gerne at du giver en hurtig tilbagemelding, så vi evt. hurtigt kan tilbyde andre i klubben mulighed for at deltage.

Hvis du har spørgsmål eller lign. er du velkommen til at kontakte mig eller Rune

Lars         og       Rune

23 10 76 18        25 78 31 32

15.04.2021