Kære medlemmer af Jyderup Svømmeklub

Vi vil gerne ønske alle medlemmer, gamle som nye, hjertelig velkommen til en ny sæson i klubben. Vi håber, at vi kan leve op til jeres forventninger, hvad enten det drejer sig om at blive fortrolig med vandet, lære at svømme, forbedre svømmefærdigheder eller få god motion på et af vore vandgymnastikhold, vandaerobichold eller på zumbaholdet. Vi har igen i år en overvældende tilslutning til klubben og det er vi selvfølgelig rigtig glade for. Vi har ventelister til mange af holdene. Det koster 25 kr. at stå på venteliste og vi kan ikke garantere, at der bliver plads i løbet af sæsonen.

Renoveringsarbejdet i svømmehallen

I løbet af sommeren er de planlagte renoveringsopgaver blevet udført. Det drejer sig bl.a. om ventilation, vandrensningsanlæg og ny bassindug. Derudover har herrerne fået en ny og større sauna. Desværre var der i år ikke økonomi til også at forny saunaen i dameafdelingen, men det håber vi kommer på et senere tidspunkt. Det var et større renoveringsarbejde, som heldigvis blev nået, inden den nye sæson startede 1. september. På grund af det omfattende arbejde, hvor svømmehallen var totalt lukket i 4 måneder, kunne der denne sommer ikke gennemføres sommersvømmeskole eller sommervandgymnastik, men er der tilslutning til det, vil vi genoptage dette i 2018.

Ferier og lukkedage i sæsonen 2017 – 18 (Begge dage inkl.)

Efterårsferie: Uge 42, fra søndag d. 15.10.17 – søndag d. 22.10.17

Juleferie: Fra torsdag d. 21.12.17 – søndag d. 7.01.18

Vinterferie: Uge 7, fra søndag d. 11.02.18 – søndag d. 18.02.18

Påskeferie: Fra torsdag d. 29.03.18 – mandag d. 2.04.18

Klubmesterskab: Lørdag d. 21.04.18 (alle lørdagshold aflyst).

Af kommende arrangementer i 2017 – 18, kan nævnes:

Luciaoptog, søndag d. 17.12.17 kl. 16 – 18.

Generalforsamling, torsdag d. 8.03.18 kl. 18.30 – 20.30.

Klubmesterskab, lørdag d. 21.04.18

Ordensregler

Vi plejer hvert år i vores september-nyhedsbrev at genopfriske reglerne omkring benyttelse af svømmehal og omklædningsrum. Det vil vi også gøre i år. Reglerne er især en orientering for nye medlemmer, men også ”gamle” medlemmer, har måske behov for at få reglerne genopfrisket.

Man kan tidligst komme ind i omklædningsrummet et kvarter før svømmetiden starter.

Medbringes penge, smykker, mobiltelefon eller andet, som kan friste svage sjæle, så lås det inde i et skab.

Mobiltelefoner skal være slukket under ophold i henholdsvis omklædningsrum og svømmehal. Det er heller ikke tilladt at tage billeder eller videofilm i svømmehallen med andre former for udstyr.

På de brune fliser i omklædningsrummet må man gå med fodtøj, mens man på de hvide fliser kun må gå med bare fødder eller badesandaler.

Tøjet lægges i en bunke på bænken. Der er tit mange, der benytter omklædningsrummet på samme tid, så det er vigtigt at tøjet ikke fylder for meget.

Inden badetøjet tages på, skal du vaske dig grundigt med sæbe. Hvis du ikke bruger badehætte skal du gøre håret vådt og bruge hårelastik, hvis du har langt hår.

Bruges svømmebriller, så husk at medbringe dem i hallen.

Når timen starter, skal du være klar til at gå i vandet. Bruges bælte skal dette være taget på, for ikke at der skal gå tid fra undervisningen.

Du må først gå i vandet, når træneren har givet tilladelse.

Der må ikke springes på hovedet i den lave del af bassinet.

Der må ikke løbes i omklædningsrum, baderum eller i hallen, da fliserne bliver meget glatte, når de bliver våde.

Det kan varmt anbefales at bruge badesandaler, især hvis du er ældre, dårligt gående eller forældre til et barn på babyhold.

Når børnene er fyldt 7 år, skal pigerne klæde om hos damerne og drengene hos herrerne.

Til svømmeundervisning skal pigerne bruge badedragt (ikke bikini), og for at træneren kan se om bentagene foretages rigtigt, skal drengene bruge badebukser (ikke bermudashorts).

Bestyrelsen for Jyderup Svømmeklub,

Solveig Bondgaard