Før du benytter bassinet:

• Alle mobiltelefoner skal være slukket i omklædningsrummet og inde i hallen.
  • Man må gå ind i omklædningsrummet 15 minutter før svømmehold start.
  • Benyt gerne toilettet inden. Hvis du skal på toilettet under et bassinophold, skal du tage badetøjet af og vaske dig grundigt bagefter inden du gå i vandet igen.
  • Vask dig grundigt med sæbe. Vær særlig omhyggelig med de viste områder på skiltet, som findes i baderummet.
  • Badetøjet skal op og hænge på knagen mens du vasker dig. Det må ikke ligge på gulvet, for ellers kommer alt sæben ind i badetøjet.
  • Brug badehætte eller vask håret grundigt med shampoo (der er krops-og hårshampoo i bruseområdet).
  • Man må ikke lege eller sprøjte med vand inde i baderummet eller omklædningsrummet. Dette kan betyde bortvisning.
  • Klaske eller slå med håndklæde er forbudt. Dette kan betyde bortvisning.
  • Genstande af glas må ikke medbringes i omklædningsrum, baderum eller svømmehal
  • Børn - der er fyldt 7 år - har ikke adgang til omklædningsrum for det modsatte køn.

Baderegler for brugere af Svømmehallen:

• Man skal være iført badedragt eller badebukser til undervisning. Dette gælder også forældre. Man må ikke have bikini eller bermudashorts på.
  • Du skal medbringe svømmebriller.
  • Hårelastik skal bruges ved langt hår uagtet køn. Dette gælder også langt pandehår.
  • Man skal vente i det lille rum i hallen bag den røde streg før svømmetid. Dette glæder også forældre og andre som kommer med ind.
  • Man må ikke gå i vandet før holdet starter og træneren har givet lov. Dette gælder også voksenhold.
  • Man må ikke løbe i svømmehallen
  • Man må ikke skubbe andre i vandet
  • Man må ikke dykke andre
  • Ingen hovedspring på/i det lave
  • Man må ikke hænge på banetov
  • Ingen useriøs råb om hjælp eller skrig når du leger eller befinder dig i svømmehallen, da det kan betyde, at du er i fare.
  • Man må ikke mobbe. Dette kan betyde bortvisning.
  • Ingen slik eller tyggegummi i vandet
  • Ved endt svømmehold skal man stå op ad vandet, så det næste hold kan komme til. De 5 min. der er imellem hold er til baneskift og træner skift.
  • Alkohol og andre rusmidler må ikke medbringes i hallen.
  •  Berusede/påvirkede personer har ingen adgang i hallen.

Hvornår kan bassinet ikke benyttes

• Ved infektioner, fx forkølelse, ondt i halsen, ørebetændelse, betændelse i huden, virussygdomme, øjeninfektioner, blærebetændelse osv.
  • Inkontinens, ufrivillig vandladning ved fx host eller nys
  • Ufrivillig tarmtømning
  • Åbne sår, sårskorper.
  • Fodsvamp og fodvorter, som ikke er under lægebehandling (gerne sok på)
  • Børnesår
  • Diarré inden for 24 timer
  • Smitsom leverbetændelse
  • Utøj (lus, lopper, fnat)
  • Udvendige skruer, søm og skinner
  • Gravide med blødninger
  • Cytostatika, pause 5 dage (medicin)
  • Methotrexat: Ved store doser (cancer-medicin) bassinet må ikke benyttes i 2 dage. Ved lavdosis (gigtpatienter) må bassinet gerne benyttes.
  • Ved epilepsi, diabetes og astma m.m. ansvarlig person orienteres.

Svømmeklubben påtager sig intet ansvar for beklædningsgenstande, værdigenstande, rede penge eller andre effekter, der efterlades i lokaler, skabe eller værdibokse dette gælder også glemte sager.

Vedtaget af Jyderup Svømmeklubs bestyrelse den 11/4 2024